Giorgio Armani
Odszedł Giorgio Armani - wieki kreator mody i miłośnik motoryzacji.
Miał 91 lat. Często można go było spotkać za kierownicą swojego Volkswagena Garbusa w wersji Cabrio. Miał również słabość do marki Mercedes, która na początku lat 2000 zaprosiła go do wyjątkowej współpracy.

Mercedes-Benz CLK 500 Giorgio Armani
Kim był Armani
Włoski kreator mody, urodzony w 1934 roku w Piacenzy. Początkowo studiował medycynę na Uniwersytecie w Mediolanie, jednak po kilku latach porzucił naukę, by w pełni poświęcić się karierze w świecie mody. Swoją przygodę z branżą rozpoczął od aranżacji witryn w mediolańskim domu towarowym La Rinascente. W latach 1961–1970 był projektantem w domu mody Nino Cerruti, a w 1974 roku, wspólnie ze swoim partnerem Sergio Galeottim, założył firmę Giorgio Armani S.p.A. Początkowo marka oferowała kolekcje wyłącznie dla mężczyzn, jednak już w 1975 roku poszerzyła asortyment o linię damską. Międzynarodową rozpoznawalność przyniósł mu film „Amerykański żigolak” z 1980 roku, w którym Richard Gere wystąpił w garniturach jego projektu. Obecnie w portfolio Armaniego znajdują się takie marki odzieżowe jak Giorgio Armani, Emporio Armani i Armani Exchange, a także przedsięwzięcia niezwiązane bezpośrednio z modą: Armani Casa (wystrój wnętrz), Armani Dolci (słodycze), sieć restauracji i hoteli. W 2015 roku w Mediolanie otwarto muzeum Armani Silos, poświęcone jego dorobkowi artystycznemu. Zmarł w wieku 91 lat.

Mercedes-Benz CLK 500 Giorgio Armani
Wyjątkowa wersja Mercedesa CLK Cabrio
Historia tego niezwykłego modelu sięga początku lat 2000, kiedy Mercedes-Benz zaangażował się w sponsoring wystawy „Giorgio Armani: Retrospective”, organizowanej przez Solomon R. Guggenheim Museum. To właśnie wtedy narodził się pomysł na współpracę między producentem samochodów a mediolańskim projektantem mody. Efektem pierwszego etapu kooperacji był pokazowy model Mercedes-Benz CLK Giorgio Armani Design Car, zaprezentowany podczas Milan Fashion Week jesienią 2003 roku. Samochód wzbudził ogromne zainteresowanie zarówno wśród miłośników motoryzacji, jak i świata mody, co zachęciło markę ze Stuttgartu do stworzenia limitowanej, rynkowej wersji tego projektu.
Mercedes-Benz CLK 500 Armani Edition zadebiutował oficjalnie podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w 2004 roku. Był to model wyjątkowy pod każdym względem – nie tylko z uwagi na swoje luksusowe wykończenie, lecz również na limitowaną produkcję wynoszącą zaledwie 100 egzemplarzy.
Mercedes-Benz CLK 500 Armani Edition zadebiutował oficjalnie podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w 2004 roku. Był to model wyjątkowy pod każdym względem – nie tylko z uwagi na swoje luksusowe wykończenie, lecz również na limitowaną produkcję wynoszącą zaledwie 100 egzemplarzy.

Mercedes-Benz CLK 500 Giorgio Armani
Mercedes-Benz CLK Armani miał wyjąkową kolorystykę
Projekt wnętrza i nadwozia powstał pod okiem samego Giorgio Armaniego. Charakterystycznym elementem auta stał się lakier w odcieniu piaskowym, zwanym „Sabbia”, będący jednym z motywów rozpoznawczych w palecie włoskiego kreatora. Elegancję podkreślono również poprzez subtelne kontrasty matowych i błyszczących powierzchni. Wnętrze natomiast zachwycało niespotykanym połączeniem szlachetnych skór z nowoczesnymi tkaninami inspirowanymi światem odzieży sportowej. Użyto m.in. skóry „Cuoio”, popularnej w latach 40. i 50., nadając kabinie ponadczasowy, luksusowy charakter, jednocześnie przywołując ducha dawnych, ręcznie wykańczanych aut.

Mercedes-Benz CLK 500 Giorgio Armani
Mercedes-Benz CLK Armani miał bulgoczące V8 pod maską
Pod maską CLK 500 Armani Edition pracował potężny, wolnossący silnik V8 o pojemności 5,0 litra, generujący 306 KM i 460 Nm momentu obrotowego. Moc przenoszona była na tylne koła za pośrednictwem 5-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Ten elegancki, a zarazem dynamiczny gran turismo przyspieszał od 0 do 100 km/h w około 6,0 sekundy, a jego prędkość maksymalna – elektronicznie ograniczona – wynosiła 250 km/h.

Mercedes-Benz CLK 500 Giorgio Armani
KOlekcjonarski Rarytas
Choć pod względem mechanicznym CLK 500 Armani Edition bazował na seryjnym modelu, jego unikatowe wykończenie, charakterystyczny piaskowy lakier, specjalnie zaprojektowane wnętrze oraz mocno limitowana liczba egzemplarzy (zaledwie 100 sztuk) sprawiają, że dziś potrafi kosztować kilkakrotnie więcej niż standardowe CLK z tym samym silnikiem. To nie tylko luksusowe cabrio, lecz także ekskluzywny obiekt kolekcjonerski, który łączy świat motoryzacji i mody na najwyższym poziomie.

Mercedes-Benz CLK 500 Giorgio Armani