BMW iX3
BMW iX3 wjeżdża na salony – początek ery Neue Klasse

Frazę "BMW Neue Klasse" pierwszy raz usłyszeliśmy ponad 60 lat temu. Była to nowa linia modeli, która odniosła na tyle duży sukces, że uratowała firmę przed bankructwem. Po ponad połowie wieku Niemcy reaktywują tą nazwę wraz z całą gamą około 40 zrewolucjonizowanych modeli. Pierwszym z nich jest nowe iX3.

Mikołaj Sękalski
BMW iX3
BMW zgodnie z aktualnymi trendami postawiło na klimat retro. Już na pierwszy rzut oka, uwagę przykuwają pionowe nerki. Są znacznie mniejsze niż w przypadku innych modeli bawarskiej marki i mocno nawiązują do myśli stylistycznej BMW z lat 60. Niezwykle popularny ówcześnie chrom, w nowoczesnej interpretacji Neue Klasse został zastąpiony przez imponujące oświetlenie nakreślające kształt pasa przedniego. Z tyłu też się wiele dzieje. Charakterystyczny wzór lamp kojarzony z literą "L" został zachowany, a ostre cięcia nadają nadwoziu muskulatury. Dzięki zoptymalizowanej aerodynamice nowe iX3 uzyskało współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,24 – co w tym segmencie jest bardzo dobrym rezultatem.
BMW iX3
BMW NEUE KLASSE TO PRZEWRÓT W STYLISTYCE
W porównaniu do poprzednika, iX3 Neue Klasse jest dłuższe o 5 centymetrów, szersze o 3 centymetry, a rozstaw osi zwiększył się aż o 6 centymetrów. Na nowocześnie ​wyprofilowanej tylnej kanapie jest o wiele więcej miejsca, a bagażnik oferuje 520 litrów. Przestrzeń pod maską także wykorzystano umieszczając tam tak zwanego "frunk-a" o pojemności 58 litrów.
BMW iX3
PANORAMIC iDRIVE ZUPEŁNIE ODMIENIŁ WNĘTRZE BMW iX3
Od teraz zamiast wirtualnych zegarów w klasycznym miejscu, BMW stawia na Panoramic Vision. Jest to bowiem poziomy wyświetlacz, umieszczony tuż pod szybą i wyświetlający dane na całej jej szerokości. Interfejs dzieli się na kilka sekcji, prezentując dokładnie te informacje, których w tej chwili pożąda kierowca. Podobne rozwiązanie jakiś czas temu pokazał Ford i Lincoln w swoich amerykańskich modelach. Umożliwiło to zastosowanie czteroramiennej kierownicy o mocno kontrowersyjnym kształcie. Pośrodku wciąż pozostawiono 17,9-calowy ekran centralny, nieco zorientowany w stronę kierowcy.
BMW iX3
BMW iX3 Z NOWYM POZIOMEM ASYSTENTÓW JAZDY
W debiutującej iX3-ce asystenci jazdy zostali mocno ulepszeni i mają się lepiej komunikować z kierowcą. Wszystko za sprawą BMW Symbiotic Drive, który analizuje każde polecenie wydane przez prowadzącego. Automatyczny regulator prędkości nie wyłącza się po lekkim naciśnięciu pedału hamulca, a tylko wtedy, gdy kierowca zahamuje mocniej. Asystent autostradowy pozwoli oderwać ręce od kierownicy na dłuższy czas, a asystent miejski automatycznie zatrzyma i ruszy samochodem na sygnalizacji świetlnej.
BMW iX3
W BMW iX3 DEBIUTUJE SZÓSTA GENERACJA NAPĘDU eDRIVE
Początkowo dostępna będzie jedna wersja silnikowa – iX3 50 xDrive dysponująca 469 KM z napędem na wszystkie koła. Dzięki temu czas do pierwszej setki jest równy 4,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 210 km/h. Zgodnie z WLTP samochód ma zasięg 805 km, a bateria pojemność 108,7 kWh. Moc ładowania to nawet 400 kW, przez co czas ładowania od 10 do 80 procent to zaledwie 21 minut.
BMW iX3
KIEDY BMW iX3 WEJDZIE DO SPRZEDAŻY?
Pierwsze egzemplarze nowego iX3 Neue Klasse będą produkowane w węgierskich zakładach BMW, a latem 2026 roku produkcja rozpocznie się także w chińskiej fabryce w Shenyang. W Europie opisywane iX3 pojawi się już najbliższej wiosny, a kilka miesięcy później trafi też na rynek amerykański.


Czytaj więcej