Dacia
Rynek
Dacia aktualizuje gamę modelową – odświeżone Sandero, Sandero Stepway i Jogger wjeżdżają na rynek
Modele Sandero i Jogger stanowią dla Dacii niezwykle ważny filar sprzedaży. To właśnie one, a w szczególności ten pierwszy, odpowiadają za znaczną część sukcesu marki w Europie. Czas biegnie jednak nieubłaganie i po czterech latach obecności na rynku producent zdecydował się na delikatne odświeżenie obu z nich, by utrzymać dotychczasową konkurencyjność w coraz to bardziej wymagającym segmencie.
ZMIANY STYLISTYCZNE POSZŁY W DOBRYM KIERUNKU
O Dacii można powiedzieć wiele, lecz projekt nadwozia nigdy nie należał do jej najmocniejszych stron. Marka od zawsze stawiała na prostotę i funkcjonalność, co zresztą stanowiło jeden z elementów jej sukcesu. Jednakże tym razem projektanci postanowili nadać prezentowanym modelom nieco więcej wyrazu. Spostrzegawcze oko pierwsze zmiany dostrzeże już z przodu. Pojawił się nowy zderzak o bardziej finezyjnym kształcie, atrapa chłodnicy zyskała dwanaście białych, przypominających piksele punktów, a reflektory dostały sygnaturę świetlną w kształcie odwróconej litery „T”. Podobny motyw odnajdziemy również w tylnych kloszach oraz kratkach nawiewu we wnętrzu.

Dacia
WERSJA SANDERO STEPWAY WYRÓŻNIA SIĘ TERAZ JESZCZE BARDZIEJ
Najbardziej rozpoznawalna odmiana Sandero, czyli oczywiście Stepway, przeszła szereg modyfikacji podkreślających jej przygodowy charakter. Przez całą szerokość klapy bagażnika poprowadzono czarną listwę, dobrze współgrającą z nowym, masywniejszym tylnym zderzakiem. Plastik okalający nadkola i zdobiący zderzaki zastąpiono ekologicznym materiałem „Starkle”. Składa się on w aż 20% z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu. W wybranych wersjach wyposażenia dostępne są też nowe kołpaki lub felgi wykonane ze stopów lekkich. Do palety barw Sandero i Sandero Stepway dołączył nowy kolor Jaune Ambre (bursztynowożółty), a piaskowy Sandstone jest od teraz dostępny zarówno w zwykłym Sandero, jak i w Joggerze.

Dacia Sandero
WNĘTRZE NOWYCH DACII KORZYSTNIE WYEWOLUOWAŁO
Już na początku pozytywne wrażenie robi trójramienna kierownica, przeniesiona z Dustera czy Bigstera. Poprzednia dosyć mocno „trąciła myszką” i wizualnie postarzała wnętrze. Nowe są też 7-calowe cyfrowe zegary, które w Sandero stanowią zupełną nowość, a w Joggerze zostały nieco przeprojektowane. Nie zabrakło też stacji multimedialnej z większym ekranem o przekątnej 10 cali oraz nowoczesnego joysticka E-Shifter, sterującego automatyczną skrzynią biegów. Tak jak we wszystkich nowych samochodach Dacii, tak również w opisywanych modelach pojawił się wielokrotnie chwalony system uchwytów YouClip.

Dacia Sandero
POD MASKĄ DACII SANDERO I JOGGER ZNAJDĄ SIĘ NAJNOWSZE NAPĘDY KONCERNU RENAULT
Nowy hybrid 155, po raz pierwszy zastosowany w Dacii Bigster, zastąpił w Joggerze dotychczasową jednostkę hybrid 140. Oparty na motorze benzynowym o pojemności 1.8 litra i mocy 109 KM układ jest wspierany przez 50-konny silnik elektryczny i wysokonapięciowy rozruszniko-alternator. Całość generuje 155 KM i 170 Nm, a w połączeniu z wydajną, wielotrybową skrzynią biegów umożliwia jazdę po mieście w trybie elektrycznym przez nawet 80% czasu. Co ważne, w ostatnim kwartale 2026 roku hybryda zadebiutuje także w Sandero Stepway.

Dacia Jogger
Jako lider w dziedzinie systemów zasilania LPG w Europie, Renault-Dacia prężnie rozwija tę technologię i wprowadza do oferty silnik 1.2 Eco-G 120. Cechuje się on mocą 120 KM i jest zestawiany z dwusprzęgłowym automatem o sześciu przełożeniach. Dodatkowo, pojemność butli gazowej wzrosła odpowiednio o 9,6 litra w Sandero i 8,8 litra w Joggerze. Dzięki temu zasięg w trybie LPG zwiększył się o około 20%. Dla zwolenników klasyki pozostawiono standardowe 1.0 TCe o mocy podniesionej do 100 KM. Współpracuje on z sześciobiegową skrzynią manualną. W Sandero Stepway i Joggerze nadal dostępny jest ten sam silnik w wersji 110-konnej.