Dacia Hipster
Dacia Hipster Concept – alternatywna wizja transportu w mieście
Europejscy producenci samochodów, zaczynają szukać nowych przepisów na tanią i elektryczną motoryzacje. Czy tego typu rozwiązania przyjmą się w Europie?

Dacia Hipster
Kim jest Hipster
Hipster – osoba świadomie odrzucająca mainstream, na rzecz indywidualizmu. Z jednej strony cenią rozwiązania z przed lat, z drugiej chcą być na bierząco z trendami. Ta subkultura, o ile można ją tak nazwać była popularna wśród milenialsów z dekadę temu. Dziś to hasło przy okazji premiery nowego concepu Dacii.

Dacia Hipster
dacia Hipster to prosty design
Historia motoryzacji pokazuje, że najpopularniejsze samochody wyróżniały się śmiałym, innowacyjnym wzornictwem.
„Chcieliśmy stworzyć samochód o wyrazistym, zapadającym w pamięć wyglądzie – taki, który można naszkicować trzema ruchami ołówka.”
– dodaje Romain Gauvin
Dacia Hipster Concept przyciąga uwagę prostą i zwartym kształtem, bez jakichkolwiek zwisów z przodu i z tyłu. Z tyłu zastosowano innowacyjny system oświetlenia umieszczony za szybą klapy, co pozwoliło ograniczyć liczbę elementów i koszty. Samochód ma jednolity kolor nadwozia i tylko trzy malowane części: przód oraz elementy progów. Solidność projektu podkreślają boczne osłony wykonane z materiału Starkle® (częściowo pochodzącego z recyklingu) oraz masywne osłony podwozia z przodu i z tyłu – zgodnie z filozofią „Robust & Outdoor”. Nie zabrakło też prostych, pomysłowych rozwiązań – klamki zewnętrzne zastąpiono lekkim paskiem. Ciekawe, ale czy praktyczne?
„Chcieliśmy stworzyć samochód o wyrazistym, zapadającym w pamięć wyglądzie – taki, który można naszkicować trzema ruchami ołówka.”
– dodaje Romain Gauvin
Dacia Hipster Concept przyciąga uwagę prostą i zwartym kształtem, bez jakichkolwiek zwisów z przodu i z tyłu. Z tyłu zastosowano innowacyjny system oświetlenia umieszczony za szybą klapy, co pozwoliło ograniczyć liczbę elementów i koszty. Samochód ma jednolity kolor nadwozia i tylko trzy malowane części: przód oraz elementy progów. Solidność projektu podkreślają boczne osłony wykonane z materiału Starkle® (częściowo pochodzącego z recyklingu) oraz masywne osłony podwozia z przodu i z tyłu – zgodnie z filozofią „Robust & Outdoor”. Nie zabrakło też prostych, pomysłowych rozwiązań – klamki zewnętrzne zastąpiono lekkim paskiem. Ciekawe, ale czy praktyczne?

Dacia Hipster
Hipster ma Więcej miejsca w środku niż na zewnątrz
Wnętrze Dacia Hipster Concept zostało zaprojektowane tak, aby maksymalnie wykorzystać przestrzeń przy zachowaniu kompaktowych wymiarów nadwozia. Kanciaste kształty karoserii i pionowa szyba czołowa pozwoliły uzyskać wyjątkową przestronność i doskonałą widoczność.Szklany panel dachowy w przedniej części wnętrza zapewnia naturalne światło i poczucie przestrzeni, a przesuwane szyby boczne obniżają masę i koszty. W kabinie wygodnie zmieszczą się cztery osoby. Fotele zaprojektowano z myślą o prostocie, lekkości i komforcie – widoczna metalowa konstrukcja połączona jest z techniczną, przewiewną tkaniną.
Przednie siedzenia tworzą jedną ławkę, nawiązującą do kultowych aut ludowych z przeszłości. Bagażnik ma pojemność od 70 do 500 litrów, zależnie od konfiguracji siedzeń. Dla bezpieczeństwa kierowcy i pasażera przewidziano dwie poduszki powietrzne.
Przednie siedzenia tworzą jedną ławkę, nawiązującą do kultowych aut ludowych z przeszłości. Bagażnik ma pojemność od 70 do 500 litrów, zależnie od konfiguracji siedzeń. Dla bezpieczeństwa kierowcy i pasażera przewidziano dwie poduszki powietrzne.

Dacia Hipster
Hipster to duże możliwości personalizacji
Wnętrze Hipster Concept wyposażono tylko w to, co niezbędne, ale dzięki systemowi YouClip® można je dowolnie personalizować. 11 punktów montażowych rozmieszczono na desce rozdzielczej, drzwiach i w bagażniku – pozwalają one na łatwe mocowanie akcesoriów, takich jak uchwyty na kubki, lampki, podłokietniki czy głośniki.
Zgodnie z filozofią BYOD (Bring Your Own Device), centralnym elementem systemu multimedialnego jest smartfon kierowcy – służy jako klucz cyfrowy, ekran multimedialny, nawigacja i źródło muzyki.
Telefon łączy się z przenośnym głośnikiem Bluetooth, kompatybilnym z systemem YouClip®.
Zgodnie z filozofią BYOD (Bring Your Own Device), centralnym elementem systemu multimedialnego jest smartfon kierowcy – służy jako klucz cyfrowy, ekran multimedialny, nawigacja i źródło muzyki.
Telefon łączy się z przenośnym głośnikiem Bluetooth, kompatybilnym z systemem YouClip®.

Dacia Hipster
Czy Dacia Hipster naprawdę jest hipsterem?
Trochę tak, a trochę nie. Koncepcja Dacii Hipster wyraźnie nawiązuje do prostej, klasycznej motoryzacji, która niegdyś zmotoryzowała Europę. Choć na pierwszy rzut oka wydaje się modnym i nowoczesnym gadżetem, w rzeczywistości nie oferuje niczego przełomowego. To po prostu niewielki, elektryczny i skromny samochód, którego rynek dziś naprawdę potrzebuje.