Renault 5
Powrót legendy - Renault 5 Turbo 3E

W marcowym Classicauto pochylamy się nad tematem, powrotów motoryzacyjnych legend w nowoczesnym, często zelektyrfikowanym wydaniu. Czas na Renault 5 Turbo 3E

Jakub Ziółkowski
Renault 5 Turbo 3E to nowoczesna, elektryczna reinterpretacja kultowego modelu Renault 5 Turbo i Turbo 2 z lat 80. Jak twierdzi Renault to samochód ten stworzył nową kategorię pojazdów: mini-supercar. Dzięki współpracy z Alpine, ekspertem w dziedzinie sportowych samochodów Renault przywraca legendę... i nich was nazwa Turbo nie zwiedzie, tak jak przypadku Porsche Tycana nie ma tam turbo Oczywiście to elektryk, ale w tym przypadku, nie mówił bym, że to wada.
Renault
Renault 5 Turbo 3E powstał na specjalnie zaprojektowanej platformie, zapewniającej doskonałe osiągi. Wyposażony w innowacyjne silniki elektryczne o mocy 540 KM zamontowane w kołach, oferuje wyjątkową zwrotność i emocjonujące wrażenia z jazdy. Dzięki architekturze 800 V oraz ładowaniu prądem stałym o mocy 350 kW, ładowanie od 15% do 80% zajmuje zaledwie 15 minut. Brzmi nieźle !
Renault
O ile "cywilna" wersja Renault 5 stylistycznie bazuje na generacji 2. czyli Supercinque, tutaj mamy nawiązania do pierwszej generacji. Zewnętrzny wygląd Renault 5 Turbo 3E nawiązuje do swoich poprzedników, zachowując charakterystyczne elementy, takie jak kwadratowe reflektory LED, szerokie nadkola i masywny spoiler. Aerodynamiczny splitter, duże wloty powietrza oraz karbonowa konstrukcja pozwalają na optymalizację siły docisku i wydajności energetycznej.
Renault
Wnętrze Renault 5 Turbo 3E łączy sportowy charakter z nowoczesną technologią. Wyposażony w kubełkowe fotele z sześciopunktowymi pasami bezpieczeństwa, system multimedialny OpenR z ekranami 10,1” i 10,25” oraz funkcję drift-assist, zapewnia niespotykane dotąd doznania z jazdy. Czy przekonamy się jak to jeździ ? Zapewne będzie cieżko, gdyż model jest limitowany do 1980 egzemplarzy. Na razie czekamy na bazowe Renault 5.
Renault
Dane Techniczne Renault 5 Turbo 3E
Masa: 1 450 kg
Architektura 800 V
Dwa silniki elektryczne w kołach (2 x 200 kW, 540 KM, 4 800 Nm)
Akumulator: litowo-jonowy 70 kWh
Zasięg WLTP: do 400 km
Ładowanie:
AC: 11 kW (pełne naładowanie w 8 godzin)
DC: 350 kW (ładowanie 15-80% w 15 minut)
Osiągi
0-100 km/h: <3,5 sekundy
Prędkość maksymalna: 270 km/h


Czytaj więcej