JAPOŃSKI HANDLARZ

Antoni Walkowski
Ten egzemplarz WRX STi mógłby posłużyć jako auto referencyjne w warsztacie trudniącym się renowacją klasycznych Imprez. Jest absolutnie bez skazy. Ceny tak idealnych egzemplarzy STi Type-R wzrosły o jedną trzecią w ciągu dwóch lat.
Subaru Impreza - Lot w gwiazdy
Gdyby dwa lata temu ktoś mi powiedział, że 180 tys. zł za idealne Subaru Impreza WRX STi z czasem wyda mi się okazją, popukałbym się w czoło. Dziś identyczny wóz kosztowałby o trzydzieści procent więcej. Czy tylko ja uważam, że to absolutne szaleństwo?
Antoni Walkowski
Nigdy nie zrozumiem ludzi, którzy kupują w salonie naprawdę fajne auto, by wstawić je do garażu na wieki wieków. Dotyczy to zwłaszcza wozów służących nie do oglądania, tylko do jeżdżenia. Trudno inaczej określić (głęboki wdech) Subaru Imprezę WRX STi Type-R Version 6. Bez żadnych wątpliwości można powiedzieć, że to jedno z najwspanialszych aut w historii tej zacnej marki.
Miłośnikom aut spod znaku gwiazdozbioru Plejad już cieknie ślinka, bo wiedzą, co się święci. STi Version 6 nigdy oficjalnie nie zagościło w Europie. W odróżnieniu od wciąż popularnej u nas Imprezy GT ten wariant posiada znacznie mocniejszy silnik (280 KM). Wyposażono go też w ciasno zestopniowaną skrzynię, regulowany centralny dyferencjał, który pozwala na żonglowanie rozdziałem momentu obrotowego między osiami, krótkie przełożenie maglownicy, sztywniejsze zawieszenie i mnóstwo detali zarezerwowanych dla aut sygnowanych przez fabrycznego tunera Subaru. Na dodatek klejnoty te osadzono w dwudrzwiowej i sztywnej karoserii, a nie w pośledniejszym nadwoziu limuzyny lub kombi, które w Europie są częstym widokiem. Jeśli nie liczyć wybitnej, ściśle limitowanej wersji 22B (więcej w Classicauto 166), STi V6 jest absolutnym szczytem ewolucji modelu Impreza w karoserii GC8. Nikogo nie dziwi więc fakt, że na powszechnej fali nostalgii do klasyków z lat 90. ceny najszybszych i najrzadszych Subaru tego typoszeregu rosną jak na drożdżach. Nie tak dawno temu w Polsce można było kupić przyzwoity egzemplarz STi za ok. 50 tys. zł, często już po profesjonalnym dostosowaniu do ruchu prawostronnego i kompleksowym serwisie. Dziś nikogo nie zaskakują ceny blisko dwukrotnie wyższe.
Fwqlph Bojvnxqbc
Dołącz do nas
Już dziś uzyskaj dostęp od bazy autorskich materiałów, którą codziennie uaktualniamy specjalnie dla Ciebie. Wybierz swój plan taryfowy.
kup subskrypcję