BYD Flyer
BYD Flyer - youngtimer alert?

Model Flyer ma już 24 lata – czy to oznacza, że powoli staje się prawdziwym youngtimerem?
Najpierw jednak musisz znaleźć sposób, by w ogóle go kupić! Podpowiadamy, jak się za to zabrać – choć łatwe to nie będzie.

Jakub Ziółkowski
BYD Flyer
BYD Flyer miał Początki Xian Qinchuan Automobile
Ostatnio przeczytałem, że każdy samochód jest warty opisania. Nadal jednak uważam, że nie każdy. Pytanie więc brzmi: czy jeden z pierwszych modeli BYD rzeczywiście na to zasłużył?

BYD Flyer to pięciodrzwiowy maluch miejski, którego początki sięgają Xi’anu, a dokładniej zakładów Qinchuan Machinery Works – części koncernu Norinco, powiązanego z Chińską Armią Ludowo-Wyzwoleńczą. Od 1992 roku firma produkowała tam na licencji Suzuki Alto, a na tej bazie stworzyła własny model – Qinchuan Flyer (QCJ7081). Auto weszło do sprzedaży w 2001 roku i uchodziło za pierwszy „oryginalny” projekt Qinchuan od czasów maleńkiego Beifang QJC7050.
BYD Flyer
W 2003 roku Qinchuan został przejęty przez BYD. Niedługo później, w 2005 roku, odświeżony model zadebiutował już pod marką BYD jako Flyer – oficjalnie pierwszy samochód w historii producenta z Shenzhen. Choć warto dodać, że za pierwszy od początku zaprojektowany przez BYD uchodzi dopiero sedan F3.
BYD Flyer
BYD Flyer był eksportowany
W 2006 roku na rynek trafił odświeżony Flyer II z nowym przodem – zmieniono reflektory i grill, co nadało mu nieco świeższego wyglądu. Co ciekawe, właśnie ta wersja była eksportowana nawet do Rosji i na Ukrainę. To daje miłośnikom nietypowych aut szansę, by zdobyć chińskiego youngtimera, który był dostępny tuż za naszą wschodnią granicą.
BYD Flyer
Oczywiście wejście w jego posiadanie – szczególnie dziś, przy obecnej sytuacji geopolitycznej – nie jest najłatwiejsze. Ale też nie można powiedzieć, że to zupełnie niemożliwe. Produkcję zakończono w 2008 roku, kiedy na scenę wkroczył nowocześniejszy i zdecydowanie bardziej atrakcyjny wizualnie BYD F0.
BYD Flyer
BYD Flyer


Czytaj więcej