Gianni Agnelli
Samochody L'Avvocato na sprzedaż !

Fiat Panda 4x4, Lancia Thema i Fiat 130, którymi jeździł sam Gianni Agnelli są do wzięcia ! Transkacje przygotowuje RM Sotheby's

Jakub Ziółkowski
Dom akcyjny z dumą prezentuje to fascynujące trio samochodów należących niegdyś do Gianniego Agnellego. Najbogatszy człowiek we współczesnej historii Włoch był nie tylko głównym akcjonariuszem Fiata, ale także ikoną stylu, uznawaną za postać, która w pojedynkę wpłynęła na świat mody zarówno we Włoszech, jak i na arenie międzynarodowej. Jego ekscentryczny gust znajdował odzwierciedlenie w samochodach, którymi jeździł – często były to unikalne modele stworzone na zamówienie przez marki należące do jego imperium, takie jak Fiat 130 czy Lancia Thema Familiare, prezentowane w tej ofercie. Sprzedawane bez ceny minimalnej, te wyjątkowe pojazdy stanowią niepowtarzalną okazję do nabycia samochodów o bezpośrednim związku z legendarnym „L'Avvocato”.
RM Sotheby's
Fiat 130 Familiaere
Zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Genewie w 1969 roku Fiat 130 miał zastąpić model 2300, jednak rodzina Agnellich miała własną wizję jego nadwozia. Fiat Centro Stile zaprojektował wersję Familiare, a jej wykonaniem zajęła się Officina Introzzi. Napędzany 3,2-litrowym silnikiem V6 i wyposażony w automatyczną skrzynię biegów oraz niezależne zawieszenie, oferował komfort i luksus. Zbudowano jedynie trzy egzemplarze – ten, stworzony dla Gianniego Agnellego, wyróżniał się srebrnym lakierem, drewnianymi panelami i wiklinowym koszem na dachu. Auto towarzyszyło mu w St. Moritz, a dziś pozostaje ikoną stylu i rzadko spotykanym unikatem.
RM Sotheby's
Fiat Panda 4x4
Zakupiona przez Gianniego Agnellego w lutym 1986 roku, ta Panda – podobnie jak jego Fiat 130 Familiare – służyła mu podczas zimowych podróży po St. Moritz. Pozostawała w jego posiadaniu przez 15 lat, aż do sprzedaży w 2001 roku. Po przejęciu przez obecnego właściciela zdecydowano się na pełną renowację, zakończoną na początku 2025 roku.
RM Sotheby's
Lancia Thema Familiare Zagato
Lancia dostrzegła potencjał w wersji kombi modelu Thema i zleciła Pininfarinie oraz Zagato stworzenie prototypów. Zagato zbudowało dwa egzemplarze – jeden z turbodieslem i drugi, prezentowany tutaj, z 2,8-litrowym silnikiem V6. Wyróżniał się on czarnym wykończeniem słupków bagażnika i unikalnymi detalami. Auto zostało zakupione przez Gianniego Agnellego i przez dwa lata służyło mu jako samochód osobisty. Do dziś zachowało doskonały stan, mając 92 329 km przebiegu.


Czytaj więcej