Evice XP1
Rolls-Royce Silver Shadow pod prądem
Brytyjska firma Evice specjalizująca się w przebudowie klasycznych Rolls-Royce’ów na zamówienie przymierza się do wprowadzenia na rynek zmodyfikowanych wersji modeli Silver Shadow i Corniche, które zgodnie z najnowszymi trendami zostaną wyposażone w elektryczny napęd i kilka innych współczesnych gadżetów. Czy tego chcą miłośnicy klasyków?
Evice XP1 @Evice
Evice XP1, czyli Rolls-Royce Silver Shadow z elektrycznym sercem właśnie przechodzi intensywne testy drogowe, by pod koniec 2025 roku być w pełni gotowym do produkcji. Firma ujawniła już zdjęcia jeżdżącego prototypu i potwierdziła, że pierwszy egzemplarz wykonany na zamówienie klienta zostanie dostarczony kilka miesięcy później – wiosną 2026 r. Evice twierdzi, że będzie on mieszanką najnowocześniejszej technologii i prawdziwego indywidualnego rzemiosła oraz uhonorowaniem dziedzictwa klasycznych Rolls-Royce’ów. Matthew Pearson, dyrektor generalny i jeden z założycieli firmy zapewnia: "Nasza praca nad modelami Corniche i Silver Shadow ma na celu ponowne wyobrażenie sobie ich ponadczasowej elegancji przy jednoczesnym unowocześnieniu ich pod kątem większego wyrafinowania, osiągów i niezawodności. Jest to gruntowny remastering na miarę współczesności, który obejmuje każdy szczegół, od układu napędowego i podwozia po wystrój wnętrza, bezpieczeństwo i technologię. Lubimy mówić, że Rolls-Royce zremasterowany przez Evice jest tym, co fabryka stworzyłaby 60 lat temu, gdyby istniała technologia".
EVICE XP1 @EVICE
W istocie Evice XP1 jest nowoczesną interpretacją modelu Silver Shadow, która na pierwszy rzut oka zachowuje wszystkie cechy pierwowzoru, zwłaszcza jeśli chodzi o wygląd i jakość wykończenia. Pod względem technicznym to jednak totalna przemiana. Prototyp został wyposażony w 800-woltową architekturę elektryczną z akumulatorem o pojemności 77 kWh, który ma zapewnić zasięg ponad 320 km na jednym ładowaniu. Moc wyjściowa pary silników elektrycznych to imponujące 400 KM, czyli ponad dwa razy więcej niż dysponował oryginał z benzynowym V8. Do tego auto ma aktywne zawieszenie i ulepszony układ hamulcowy.
Również wnętrze zyskało solidny zastrzyk nowoczesności, w tym m.in. podgrzewane, wentylowane i elektrycznie regulowane siedzenia, automatyczną, sterowaną elektronicznie klimatyzację oraz ulepszony system informacyjno-rozrywkowy z dodatkowym subwooferem, kamerą cofania i obsługą Apple CarPlay.
EVICE EV @EVICE
Jak wspominaliśmy do elektrycznego Silver Shadow dołączy również Corniche. Ceny nie są znane, ale raczej nie stanowią problemu dla klientów – każdy egzemplarz powstanie na indywidualne zamówienie.
Evice jest już kolejną firmą, która zdecydowała się zaoferować elektryczne konwersje klasycznych aut. Mamy już zasilane prądem Jaguary E-Type’y, Roll-Royce’y, Range Rovery, Fordy Mustangi, Mazdy MX-5, Nissana R32 GT-R, a nawet pierwszą Kię Pride, na której elektryczną konwersję zdecydowała się sama Kia z okazji 80. rocznicy swoich urodzin. Obawiamy się, że takich "renowacji" w najbliższych latach będzie niestety coraz więcej.
EVICE XP1 @EVICE
EVICE XP1 @EVICE
EVICE XP1 @EVICE
EVICE EV @EVICE
EVICE EV @EVICE
EVICE EV @EVICE
EVICE XP1 @EVICE