Mitsubishi Colt
Rynek
Mitsubishi Colt zniknie z rynku – SUV-y wciąż dominują

Choć Mitsubishi Colt w najnowszej odsłonie powrócił zaledwie 2 lata temu, to już mówi się o jego wycofaniu. Crossovery sprzedają się znacznie lepiej.

Mikołaj Sękalski
Mitsubishi Colt
MITSUBISHI ZMIENIA STRATEGIĘ HANDLOWĄ
Producent zadecydował, że w obliczu rosnącej popularności SUV-ów i crossoverów dalsze utrzymywanie Colta w ofercie nie ma większego sensu biznesowego. Sam szef europejskiej dywizji marki – Frank Krol, potwierdził w rozmowie, że kompaktowy hatchback nie ma przyszłości w gamie. Mitsubishi zamierza kontynuować trend skupiania się na modelach, które odpowiadają obecnym preferencjom klientów – takich jak ASX, Grandis i Outlander.
Mitsubishi Colt
WSPÓŁCZESNA PALETA MODELOWA MITSUBISHI NIEMALŻE ZUPEŁNIE BAZUJE NA RENAULT
Zarówno nowy Grandis, ASX, jak i dotychczas oferowany Colt to w praktyce konstrukcje Renault z kosmetycznymi zmianami stylistycznymi. Poza lekko przeprojektowanymi zderzakami cała reszta – od silników, przez wnętrze, aż po systemy multimedialne – pozostaje identyczna. Jedynym odstępstwem od tej reguły jest najnowszy Outlander, dzielący zaś wiele z Nissanem X-Trailem.
Mitsubishi Colt
WYNIKI SPRZEDAŻOWE MITSUBISHI NIE NAPAWAJĄ OPTYMIZMEM
Co prawda w latach ubiegłych marka notowała tendencję wzrostową, lecz tegoroczne wyniki nie dają powodów do radości. Pierwsze raporty wskazują na spadek aż o 24 punkty procentowe względem analogicznego okresu poprzedniego roku. Mimo wszystko Japończycy wierzą, że uda im się odbudować stabilną pozycję na Starym Kontynencie. Czas pokaże, czy rezygnacja z Colta okaże się trafionym ruchem, czy też kolejnym przejawem zanikania marki w Europie.


Czytaj więcej