Maserati MCPURA
Ciekawostki
Maserati MCPURA w służbie Carabinieri
Jeżeli myśliście, że najszybszy model Maserati będzie gonił piratów drogowych na włoshci drogach jesteście w błedzie. Maserati MCPURA – pierwszy w historii supersamochód marki spod znaku Trójzębu, który będzie służył do pilnego transportu narządów i krwi. Do floty dołączyła również Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio.

Maserati MCPURA
To Pierwsze Maserati w służbie Carabinieri
To pierwsze Maserati w historii, które trafiło do służby karabinierów. Alfa Romeo natomiast współpracuje z tą formacją od wielu dekad. Pierwszym modelem był terenowy 1900 M „Matta” z 1951 roku. Już rok później sedan 1900 stał się pierwszą „Gazzellą” – samochodem interwencyjnym. W kolejnych latach służbę pełniły m.in. Giulia z lat 60. (używana w latach 1963–1968), a następnie modele Alfetta, 90, 75, 155, 156 oraz obecna Giulia Quadrifoglio.

Maserati MCPURA
Szybkość jest tu priorytetem
– Współpraca ze Stellantis to nie tylko sojusz między włoską motoryzacją a instytucjonalną efektywnością operacyjną, ale prawdziwe zjednoczenie celów w służbie społeczności. Niezawodność operacyjna tych pojazdów jest niezbędnym narzędziem ratowania życia – powiedział gen. Salvatore Luongo.
– Jesteśmy dumni, że możemy dostarczyć karabinierom dwa samochody reprezentujące najlepszą włoską technologię i design. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio i Maserati MCPURA to konkretne narzędzia zapewniające szybkość i bezpieczeństwo w ważnych misjach – powiedział Antonio Filosa, CEO Stellantis.
– Jesteśmy dumni, że możemy dostarczyć karabinierom dwa samochody reprezentujące najlepszą włoską technologię i design. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio i Maserati MCPURA to konkretne narzędzia zapewniające szybkość i bezpieczeństwo w ważnych misjach – powiedział Antonio Filosa, CEO Stellantis.

Maserati MCPURA
Nowe samochody Carabieri w skrócie
Maserati MCPURA to 630-konne coupé napędzane silnikiem V6 Nettuno z podwójnym turbodoładowaniem i opatentowaną technologią komory wstępnej. Lekki monokok z włókna węglowego zapewnia znakomitą prędkość oraz stabilność nawet w najbardziej wymagających warunkach.
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio – z charakterystycznym emblematem Quadrifoglio Verde – wyposażona jest w silnik V6 twin-turbo o mocy 520 KM, mechaniczny samoblokujący się dyferencjał, napęd na tył i sportowe zawieszenie, co gwarantuje wyjątkową dynamikę jazdy.
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio – z charakterystycznym emblematem Quadrifoglio Verde – wyposażona jest w silnik V6 twin-turbo o mocy 520 KM, mechaniczny samoblokujący się dyferencjał, napęd na tył i sportowe zawieszenie, co gwarantuje wyjątkową dynamikę jazdy.

Maserati MCPURA