Bentley Speed Six wraca na drogi

Pierwszy z 12 samochodów Bentley Speed Six Continuation Series, zbudowanych od podstaw na bazie legendarnego modelu marki przez zespół Mulliner Classic niebawem trafi do klienta.

oprac. Rafał Sękalski
Bentley Speed Six Continuation Series @Bentley
Bentley Six Speed Continuation Series został zbudowany na wzór modelu produkowanego w latach 1926-30 przez brytyjską markę. Speed Six jest uważany za jednego z najważniejszych Bentleyów w historii, będącego najbardziej udanym samochodem wyścigowym brytyjskiej firmy, jaki kiedykolwiek wyprodukowano. Wykorzystuje te same procesy produkcyjne, co oryginalny samochód z końca lat 20. XX wieku, a jego ręczne wykonanie od podstaw przez specjalistów Mulliner Classic, działu Bentleya zajmującego się budową nadwozi na zamówienie, zajmuje osiem miesięcy. Mulliner współpracuje w tym zakresie z siecią wyspecjalizowanych dostawców w całej Wielkiej Brytanii, aby dokładnie odtworzyć każdy szczegół oryginalnego Speed Six. Pomogły w tym również oryginalne plany i rysunki projektowe, a także cyfrowe skany samochodów, które rywalizowały w Le Mans w 1929 i 1930 roku. Podobnie jak w przypadku pierwsze serii kontynuacyjnej, która objęła 12 egzemplarzy modelu Blower dostarczonych klientom na początku tej dekady, również "nowe" Speed Six powstaną w ograniczonej do 12 sztuk serii.
BENTLEY SPEED SIX CONTINUATION SERIES @BENTLEY
Pierwszy z nich trafi niebawem do klienta w USA – Johna Breslowa, który ma już w swojej kolekcji wspomnianego Blowera Continuation Series. Zgodnie z zamówieniem jego egzemplarz wyróżnia się zielonym nadwoziem Parsons Napier Green i pomalowanym na czarno podwoziem. "Twarz" auta zdominowana jest przez podwójne okrągłe reflektory, wykończone chromowaną siatką ochronną i oddzielone dużą cyfrą „4” na chłodnicy. Kokpit jest równie autentyczny, jak wygląd zewnętrzny, z każdym wskaźnikiem, przełącznikiem i elementem sterującym dokładnie według specyfikacji Speed Six, który ścigał się i wygrał Le Mans w 1930 roku. Skórzana tapicerka w kolorze głębokiego brązu z dominującymi odcieniami czerwieni, rdzawa skóra i wykładzina dywanowa płynnie łączą się z kolorem nadwozia. Mulliner podkreśla, że celem zespołu Continuation Series było stworzenie Bentleya dokładnie tak, jak wyglądałby i działał w 1930 roku i trzeba przyznać, że nie są to puste słowa. Do odtworzenia silnika o pojemności 6,6 l z pierwowzoru wykorzystano ponad 600 specjalnie wyprodukowanych części w tym nowy odlew bloku. Oryginał dysponował mocą 200 KM, nowy, co wykazały testy na hamowni, osiąga 205 KM.
BENTLEY SPEED SIX CONTINUATION SERIES @BENTLEY
Oczywiście wszystkie 12 "nowych" Bentleyów Speed Six sprzedało się na pniu i to już w momencie ogłoszenia, że firma w ogóle zamierza je zbudować. To samo miało zresztą miejsce w przypadku zrekonstruowanych modeli Blower. Cena? Około 2 mln dolarów za sztukę.
BENTLEY SPEED SIX CONTINUATION SERIES @BENTLEY


Czytaj więcej