Jaguar zmienia logo i nie kopiuje niczego

W przededniu premiery elektrycznego luksusowego konceptu Jaguar ujawnił nową identyfikację firmową, która ma odpowiadać wyzwaniom przyszłej mobilności i podkreślać unikalny charakter brytyjskiej marki w erze elektryfikacji.

oprac. Rafał Sękalski
@JAGUAR
Już 2 grudnia podczas Miami Art Week na Florydzie Jaguar zaprezentuje model koncepcyjny – Design Vision Concept, który zapowiada gamę nowych aut elektrycznych marki. Pierwszy z nich trafi na rynek w 2026 roku, przygotowując Jaguara do wejścia w drugi wiek istnienia. Jego debiut stał się pretekstem do ujawnienia nowej identyfikacji firmowej, która z jednej strony nawiązuje do historii marki, a z drugiej ma podkreślać jej nowoczesność i zaangażowanie w przyszłość. Jaguar chętnie odwołuje się tu do hasła "nie kopiuj niczego" (Copy Nothing) stworzonego przez swojego założyciela Sir Williama Lyonsa, a definiującego obowiązującą w firmie filozofię. Obejmuje ona "odważne projekty, nieoczekiwane i oryginalne myślenie oraz nieustraszoną kreatywność". Na przyszłych modelach marki będzie można ją zauważyć w postaci czterech charakterystycznych elementów. To znak urządzenia (Device Mark) – sygnatura Jaguara z całkowicie zmienioną czcionką – teraz o nazwie Exuberant – która "tworzy symetrię i idealną równowagę". Drugi to 16-paskowa siatka poziomych pasków zwana "Strike Through", która stanie się zarówno tłem dla skaczącego kota, jak i "powszechnie rozpoznawanym symbolem" nowych samochodów. Trzeci to nowa paleta kolorów przeznaczona do "przedstawienia tekstury i ruchu", a czwarty to okrągły monogram składający się z pierwszej i ostatniej litery nazwy firmy, który może być wykorzystywany np. jako detal wykończenia na kołach lub również jako element brandingowy.
  • @Jaguar
  • @JAGUAR
  • @JAGUAR
  • @JAGUAR
  • @JAGUAR
Trochę tu korpomowy i idziemy o zakład, że nowe logo Jaguara nie wszystkim przypadnie do gustu, ale jak powiedział Rawdon Glover, dyrektor zarządzający marką "Jaguar zawsze był w najlepszym wydaniu, gdy kwestionował konwencję". Trzeba przyznać, że zrobił to w oryginalny sposób. Ostateczną ocenę zmian, które widzicie na zdjęciach, pozostawiamy klientom.
@JAGUAR

A tu klasyczne logo Jaguara. Która wersja bardziej Wam odpowiada?



Czytaj więcej