Za projekt odpowedzalny jest dział Sonderwunsch
Porsche od lat rozwija intensywnie program personalizacji. Dział Sonderwunsch powstał w 1978 roku i początkowo zajmował się wyłącznie nowymi samochodami. Dziś oferuje usługi zarówno dla aut nowych, jak i używanych, w ramach trzech poziomów: factory commission, factory re-commission oraz factory one-offs. Factory re-commission obejmuje starsze modele wymagające kompleksowego odświeżenia. I właśnie z tego programu skorzystano w przypadku prezentowanego tu Cayenne z 2009 roku — pierwszego egzemplarza tego modelu przywróconego do życia przez Sonderwunsch. Ten 16-letni SUV w wersji GTS, mający na liczniku około 50 tys. mil (nieco ponad 80 tys. km), został szczegółowo odnowiony zarówno mechanicznie, jak i wizualnie.
Porsche Cayenne - co zmienił Sonderwunsch
Odrestaurowany Cayenne pierwszej generacji (E1) otrzymał lakier Blackolive, dostępny w programie „paint-to-sample”. Kontrastują z nim matowoczarne akcenty. Według Porsche amerykański właściciel, Phillip Sarofim, chciał nadać swojemu luksusowemu SUV-owi klimat lat 70. i poprosił nawet o montaż haka holowniczego. SUV dostał też terenowe opony, które podkreślają możliwości modelu E1 — już wtedy Cayenne imponował sprawnością poza asfaltem dzięki reduktorowi i blokadzie tylnego dyferencjału. Wnętrze przeszło równie spektakularną metamorfozę. Kabinę obszyto skórą w odcieniu English Green, uzupełnioną kultowym wzorem Pasha w czarno-oliwkowej tonacji — motyw ten trafił nawet do schowka. Dodatkowo we wnętrzu znalazły się nowe, szczotkowane, jasne wstawki aluminiowe na panelach drzwi.
Bazą była wyjątkowa wersja Porsche Cayenne GTS z manulaną skrzynią biegów!
Ten Cayenne GTS to rzadka odmiana z 6-biegową manualną skrzynią. Manual oferowano także w podstawowych wersjach drugiej generacji (E2), a dziś uchodzi on za jedną z najbardziej poszukiwanych konfiguracji pierwszego Cayenne. W połączeniu z niskim przebiegiem i indywidualnym wykończeniem od Sonderwunsch ten GTS wyrasta na jeden z najbardziej pożądanych egzemplarzy Cayenne na świecie. Jego pojawienie się cieszy tym bardziej, że program Sonderwunsch koncentrował się dotychczas głównie na modelu 911. Potwierdza to również rosnące zainteresowanie pierwszą generacją Cayenne — samochodem, który ponad dwie dekady temu został chłodno przyjęty przez entuzjastów marki, a dziś zaczyna zdobywać status auta kultowego. Model miał swój publiczny debiut podczas piątej edycji Icons of Porsche w Dubai Design District, gdzie towarzyszył mu dwukolorowy Panamera — również przygotowany w ramach programu Sonderwunsch.