W Eindhoven, w miejscu, w którym zaczęła się historia największego holenderskiego producenta samochodów i ciężarówek, można odbyć prawdziwą podróż w czasie, a także poznać najważniejsze i najdziwniejsze konstrukcje ze znaczkiem DAF na masce.
Zapraszamy na pięterko! Na szerokiej antresoli zaprezentowano retrospektywę osobowych, dostawczych i wyczynowych DAF-ów.
DAF 55 Coupé Gordini (1971). Silnik Gordini o mocy 104 KM zainstalowano na start w Targa Florio.
DAF YA-66 (1974). Powstało jedynie 1201 "łazików" opartych na modelu 66.
Alexis Mk 5 (1965). Przekładnię Variomatic zastosowano także w wyścigówce Formuły 3.
DAF Kini (1966), czyli plażowe auto używane przez rodzinę królewską w Porto Ercole.
Kalmar KVD 440 "Tjorven" (1968). Na bazie DAF-a 44 Szwedzi produkowali furgony pocztowe.
DAF 600 De Luxe (1959). To pierwszy seryjnie produkowany samochód osobowy marki DAF.
DAF 55 Geeris (1971). Harrie Geeris podjął nieudaną próbę produkcji kit-carów.
DAF 44 Coupé (1965). Według Michelottiego tak powinien wyglądać sportowy DAF.
DAF A117 (1951). Bataafsche Oile Maatschappij zamówiła 370 pickupów do obsługi zamorskich pól naftowych.
DAF 66 Coupé 1300 Marathon (1972). Nazwa nawiązywała do startu w maratonie Londyn–Sydney.
DAF O.S.I. City (1966). Turyńska firma O.S.I. stworzyła miejskie auto z napędem od DAF-a 33.
DAF Siluro (1968). Cudem ocalony piękny prototyp autorstwa Michelotti.
Huron 4A (1972). Szwajcarzy połączyli silnik Cosworth i przekładnię Variomatic.
Pierwszy warsztat van Doorne’a wyglądał nader skromnie.
DAF 55 z rajdu London–Sydney 1968. Rob Slotemaker ukończył go na 17. pozycji.