Singer znowu wziął na warsztat Porsche 911 Turbo

Singer świętuje 50. urodziny Porsche 911 Turbo i robi to w swoim stylu. Do pokazanego dwa lata temu restomoda na bazie wersji coupe 964 dołączają teraz "slantnose", targa i cabriolet.

Rafał Sękalski
@Singer
Amerykańska firma Singer słynąca z niecodziennych konwersji klasycznych modeli Porsche tym razem zaproponowała swoim klientom wyjątkowy pakiet modyfikacji modelu 911 Turbo opartego na generacji 964. Podobnie jak w przypadku wszystkich innych projektów Singera bazują one na samochodach klientów, które poddawane są gruntownym przeróbkom. Wszystkie odzwierciedlają indywidualne preferencje właścicieli w oparciu o pakiety modyfikacji przygotowanych przez inżynierów Singera. W tym roku został on rozszerzony o warianty nadwoziowe coupe "slantnose", targa i cabriolet. W przypadku tego pierwszego liczba "przydziałów" modyfikacyjnych została ograniczona do 25, ale i tak rozeszły się na pniu. Jest to tym bardziej niesamowite, że wszystkich fabrycznych egzemplarzy 964 "slantnose" zbudowano w ogóle tylko 76 sztuk.
@SINGER
W ramach restauracji Singer montuje m.in. stylizowane zderzaki z włókna węglowego, karbonowe panele nadwozia, modyfikuje wnętrze oraz tuninguje oryginalny, sześciocylindrowy silnik Mezgera. Jego moc dzięki dwóm turbosprężarkom ze zmienną geometrią sięga teraz 510 KM (w coupe z 2022 roku było to 450 KM) i trafia na tylne koła za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej skrzyni, z pomocą dodanej przez Singera kontroli trakcji i elektronicznej kontroli stabilności opracowanej przez firmę Bosch. Standardem są opony Michelin Pilot Sport 4 S, a każdy samochód może być skonfigurowany albo pod kątem sportowej, torowej jazdy, albo bardziej szosowej i turystycznej jazdy.
Założyciel i prezes wykonawczy Singer, Rob Dickinson, powiedział: "Model 911 Turbo został wprowadzony na rynek 50 lat temu. Od tego czasu jest dzieckiem plakatu, bohaterem autostrad i zwycięzcą wyścigów, uwielbianym przez kierowców i entuzjastów na całym świecie. Cieszymy się, że możemy współpracować z właścicielami, aby uczcić tę ikonę drogi i toru oraz życzyć 911 z turbodoładowaniem bardzo szczęśliwych urodzin".
@SINGER
Cena konwersji 911 Turbo zależy od stanu samochodu dawcy i wybranych opcji modyfikacji (dostępny jest nawet nigdy nieoferowany w przypadku 911 Turbo 964 napęd 4x4). Szacuje się, że pełen pakiet może przekroczyć kwoty rzędu 5 mln zł. Razem z autem dawcy. Efekt finalny i tak zapewne będzie jeszcze droższy.
@SINGER


Czytaj więcej