Jak powstało, ile kosztuje i jakiego BMW E39 dziś szukać? (PL 4K)
BMW E39 to jeden z najbardziej udanych samochodów przełomu wieków, którego niedługo po debiucie w 1995 roku wiele magazynów motoryzacyjnych opisywało jako najlepszy model w klasie średniej wyższej.
Prace nad czwartą generacją serii 5 rozpoczęły się już pod koniec lat 80., ale odpowiedniego tempa nabrały po roku 1992, kiedy to niejaki Chris Bangle, świeżo upieczony szef designu BMW zatwierdził zaakceptowany przez Reitzle’a projekt stylistyczny modelu.
Finalna wersja E39 swoją premierę miała podczas salonu samochodowego we Frankfurcie jesienią 1995 roku. Auto świetnie wyglądało umiejętnie łącząc elegancję limuzyny z dynamicznym charakterem a do tego wyróżniało się zaawansowaniem technicznym, zapewniało komfort godny modelu z segmentu o półkę wyżej i miało paletę silników, które choć nie były zupełnie nowymi konstrukcjami, to w tamtym okresie uchodziły za jedne z najlepszych na rynku.
Jak BMW E39 wypada po blisko 30 latach i czy ma szansę zostać równie cenionym klasykiem, opowiadamy w tym odcinku.