Bovensiepen Zagato
Bovensiepen Zagato - nowy model od założycieli marki Alpina

W zeszłym roku BMW stało się właścicielem Alpiny. Legendarnej marki modyfikującej samochody z Monachium. Rodzina Bovensiepenów, nie odeszła na emeryturę i stworzyła model pod swoją nową marką.

Jakub Ziółkowski
Alpina zmieniła właściciela
Alpina od dłuższego czasu była pożądana przez BMW, jednak dopiero w zeszłym roku udało się doprowadzić do tego, by weszła pod skrzydła koncernu. Samochody Alpiny mają bazować na modelach BMW, ale być od nich szybsze i bardziej luksusowe. Ich zadaniem jest wypełnić lukę między marką macierzystą a Rolls-Royce’em.
Jakub Ziółkowski
To nie czas na emeryturę dla rodziny Bovensiepen
Rodzina Bovensiepenów, odpowiedzialna za markę, mogła za pieniądze z transakcji wybrać się na spokojną emeryturę — ale zrobili inaczej. Stworzyli nowy model pod własnym nazwiskiem, we współpracy z włoskim studiem Zagato. Jego światowa premiera odbyła się w ten weekend na FuoriConcorso — imprezie będącej alternatywą dla słynnego Concorso d’Eleganza Villa d’Este, które organizuje... samo BMW. Czy to celowy zabieg? Możliwe.
Jakub Ziółkowski
Bovensiepen Zagato szybszy od BMW M4
Model powstał na bazie BMW M4. Pod maską pracuje rzędowa szóstka o pojemności trzech litrów, generująca imponujące 611 KM i 700 Nm momentu obrotowego. To wyraźnie więcej niż w standardowym M4, co czyni Bovensiepena znacznie mocniejszym od pierwowzoru. Samochód jest cięższy od bazowego modelu o około 120 kg, jednak nie wpływa to negatywnie na jego osiągi. Wręcz przeciwnie – sprint od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,3 sekundy, a prędkość maksymalna ma przekraczać 300 km/h.
Jakub Ziółkowski
Bovensiepen od Zagato bez nerek ale z double bubble
W porównaniu do BMW M4, linia Bovensiepen Zagato prezentuje się znacznie bardziej elegancko. Choć przetłoczenia nadwozia zostały wyraźnie zaakcentowane, całość zyskała na harmonii i lekkości. Z przodu zabrakło charakterystycznych dla BMW „nerek” – to spora zmiana, zwłaszcza w kontekście dotychczasowej filozofii Alpiny, która zwykle tylko subtelnie modyfikowała stylistykę modeli bazowych. Nie mogło zabraknąć również słynnych „double bubble” – charakterystycznych wyobleń na dachu, będących znakiem rozpoznawczym włoskiego studia Zagato. Wnętrze to w gruncie rzeczy lepiej wykończone BMW M4 – wizualnie dopracowane, z nietuzinkową, błękitną tapicerką, która może wyglądać ekstrawagancko, ale nie traci przy tym luksusowego charakteru.
Jakub Ziółkowski
Limitowana produkcja Bovensiepen Zagato
Bovensiepen Zagato powstanie w limitowanej liczbie egzemplarzy. Ile dokładnie – tego jeszcze nie wiadomo, ale jedno jest pewne: spotkanie tego modelu na drodze będzie prawdziwą rzadkością.


Czytaj więcej