Jerzy Dziewulski
Odszedł Jerzy Dziewulski - wielki pasjonat motoryzacji.

Legenda Policji, antyterrorysta, polityk ale i wielki pasjonat motoryzacji z wyjątkowym gustem.

Jakub Ziółkowski
Ultima GTR
Jerzy dziewulski to legenda policji!
Jerzy Dziewulski karierę zawodową rozpoczął w wydziale kryminalnym na warszawskim Żoliborzu. Później pracował w Komendzie Stołecznej Policji, gdzie m.in. dowodził jednostką antyterrorystyczną na lotnisku Warszawa–Okęcie. Brał udział i kierował likwidacją trzynastu zamachów terrorystycznych, w tym na pokładach samolotów, ratując życie 765 pasażerów. Był polskim dowódcą w operacji „Most” – przerzucie osób pochodzenia żydowskiego z dawnego ZSRR i Rosji do Izraela, organizowanym wspólnie przez rządy Izraela i Polski.

W listopadzie 1991 roku zdobył mandat poselski, stając się pierwszym w historii kraju posłem – policjantem. W związku z konstytucyjnym zakazem łączenia służby w policji z pełnieniem mandatu, w 1997 roku odszedł z Komendy Głównej Policji, gdzie pełnił funkcję głównego specjalisty.
Ariel Atom
Jerzy Dziewulski słynął z pasji do motoryzacji
Jerzy Dziewulski zmarł w wieku 81 lat po ciężkiej chorobie, w szpitalu MSWiA w Warszawie. Oprócz służby i działalności publicznej jego znakiem rozpoznawczym była wielka pasja do motoryzacji. Wyróżniał się wyjątkowym gustem i zamiłowaniem do unikatowych pojazdów. Jeździł na jednośladach – posiadał m.in. Harley-Davidsona V-ROD oraz MV Agustę F4. Najbardziej jednak kojarzony był z wyjątkowymi samochodami, wśród których znalazły się m.in. Chevrolety Corvette od C4 do C6 czy Ariel Atom. Chociaż najbardziej charakterystycznym autem z jego kolekcji była żółta Ultima GTR.
Ultima GTR
Ultima GTR to wyjątkowy samochód!
Ultima GTR to supersamochód produkowany przez brytyjską firmę Ultima Sports Ltd z Hinckley w hrabstwie Leicestershire. Model oferowano zarówno w formie zestawu do samodzielnego montażu, jak i jako w pełni złożony pojazd („turnkey”) aż do początku 2015 roku, kiedy został zastąpiony przez Ultimę Evolution. Konstrukcja oparta jest na centralnie umieszczonym silniku, napędzie na tylne koła, rurowej ramie przestrzennej ze stali oraz nadwoziu z tworzywa GRP. Powstała także wersja kabriolet, nazwana Ultima Can-Am. Samochód napędzała jednostka Chevroleta - Small Block V8. Przyspieszenie do setki trwało około 3 sekund, co dawało osiągi samochodów wyczynowych.


Czytaj więcej