Porsche Cayenne Electric
Premiera
Porsche Cayenne Electric to najmocniejsze produkcyjne Porsche w historii.

Porsche konsekwentnie zmierza w kierunku pełnej elektryfikacji swojej gamy. Choć marka wciąż daje klientom wybór, dziś wyraźnie pokazała, na co ją stać w kwestii napędu elektrycznego.

Jakub Ziółkowski
Porsche Cayenne Electric
Cayenne electric będzie oferowany w dwóch wersjach
Na start dostępne będą dwa warianty elektrycznego Cayenne: podstawowy oraz Cayenne Turbo Electric. Standardowe Cayenne Electric oferuje 408 KM podczas zwykłej jazdy. Po aktywowaniu trybu Launch Control moc wzrasta do 442 KM, a kierowca ma do dyspozycji 835 Nm momentu obrotowego. Auto korzysta z dwóch silników elektrycznych, a więc napęd na cztery koła jest standardem.

Wsiadając za kierownicę Cayenne Turbo Electric, wchodzimy już na zupełnie inny poziom. Samochód oferuje 857 KM w trybie normalnym, a po uruchomieniu Launch Control aż 1 156 KM i 1500 Nm. To wartości wręcz absurdalne. Porsche deklaruje przyspieszenie 0–60 mph w 2,4 sekundy, a ćwierć mili w 9,9 sekundy. Porsche chwali się także imponującą siłą rekuperacji. Cayenne Electric potrafi odzyskiwać energię z hamowania z mocą do 600 kW, a nawet 97% wytracania prędkości może być wykonywane przez silniki elektryczne. To świetna wiadomość dla żywotności tarcz i klocków. Dla purystów dostępne są oczywiście opcjonalne ceramiczne hamulce (PCCB) w wersji Turbo.
Porsche Cayenne Electric
Cayenne Electric jest świetnym elektrykiem!
Cayenne Electric wyposażono w baterię o pojemności 113 kWh oraz instalację 800 V, umożliwiającą ładowanie z mocą do 400 kW. Według Porsche ładowanie 10–80% może trwać jedynie 16 minut. Ciekawe jest również to, że Cayenne Electric może być wyposażone w ładowanie indukcyjne o mocy do 11 kW. Wystarczy zaparkować nad płytą w garażu, aby rozpocząć ładowanie. Porsche nie zdradza jednak szczegółów działania — co rodzi pytania o bezpieczeństwo, temperaturę, ewentualne zakłócenia czy wpływ na zwierzęta domowe.
Porsche Cayenne Electric
Desgin Porsche Cayenne to ewolucja a nie rewolucja
Z zewnątrz Cayenne zbliżone jest co Macana. Jest spójne z całą gamą marki, dzieląc z innymi samochodami wspólne elementy. W kabinie jest minimalistycznie. Pomimo powiększonej liczby ekranów, marka zachowuje swój charakter. Odpowiednie proporcje, ergonomia, kierownica i widoczność — wszystko wygląda znajomo. Do dyspozycji kierowcy jest 14,3-calowy wyświetlacz OLED, zakrzywiony panel centralny łączący multimedia i klimatyzację oraz opcjonalny 14,9-calowy ekran dla pasażera. Porsche pozostawia analogowe pokrętła klimatyzacji i głośności, ale reszta sterowania jest dotykowa.
Porsche Cayenne Electric


Czytaj więcej