Oto ostatnie Porsche 911 Dakar
Porsche żegna się z 911 Dakar specjalnym egzemplarzem stworzonym w ramach programu Sonderwunsch na zamówienie kolekcjonera z Włoch. Zanim trafi w jego ręce auto będzie można obejrzeć w Muzeum Porsche w Stuttgarcie.
Porsche 911 Dakar @Porsche
Porsche 911 Dakar, którego premiera odbyła się w listopadzie 2022 roku, właśnie przechodzi do historii. Zgodnie z obietnicą po zbudowaniu 2500 egzemplarzy tej wyjątkowej serii Porsche zakończyło jej produkcję. Ostatnia sztuka powstała w ramach programu Sonderwunch w ścisłej współpracy z kolekcjonerem sportowych samochodów z Włoch, na którego życzenie auto zyskało mocno spersonalizowany charakter. Ostatnie Porsche 911 Dakar wyróżnia przede wszystkim wyjątkowe lakierowanie w trzech odcieniach. Kolory Signalyellow i Gentianbluemetallic wpisują się w pakiet Rallye Design Package, nawiązując do wyglądu zwycięskiego pojazdu z Rajdu Paryż-Dakar z 1984 roku, a niebieska linia, w odcieniu nazwanym Lampedusablue na cześć włoskiej wyspy na Morzu Śródziemnym, między dwoma większymi kolorowymi obszarami dopełnia trio. Lakiery Signalyellow i Lampedusablue wykorzystano również do wykończenia pięcioramiennych alufelg. Niebieskim pierścieniem otoczone są także reflektory Matrix Led., natomiast elementy ochronne ze stali nierdzewnej z przodu, z tyłu i na progach są czarne. Porsche podkreśla, że malowanie samochodu zostało wykonane ręcznie i w ścisłej współpracy między klientem a projektantami marki.
PORSCHE 911 DAKAR @PORSCHE
PORSCHE 911 DAKAR @PORSCHE
Wnętrze modelu nawiązuje kolorystyką do nadwozia m.in. w przeszyciach i listwach ozdobnych na desce rozdzielczej, konsoli środkowej i panelach drzwi. Uwagę zwraca napis "911 Dakar" wyhaftowany żółtymi nićmi Speedyellow na zagłówkach sportowych foteli sportowych, a także dźwignia zmiany biegów ze skórzaną wstawką w tym kolorze. Wyjątkowym akcentem jest ponadto logo Sonderwunsch wyświetlane na ziemi po otwarciu drzwi auta.
PORSCHE 911 DAKAR @PORSCHE
Żadnych zmian nie wprowadzono natomiast w rozwiązaniach technicznych. Oznacza to, że ostatnie Porsche 911 Dakar, tak jak pozostałe egzemplarze z tej serii ma zwiększony o 50 mm prześwit (w porównaniu do 911 Carrera z zawieszeniem sportowym), poszerzone nadkola i progi, a jego sercem jest trzylitrowy sześciocylindrowy silnik twin-turbo o mocy 480 KM i maksymalnym momencie obrotowym 570 Nm współpracujący z ośmiobiegową skrzynią PDK, która przekazuje ten potencjał na obydwie osie.
W najbliższym czasie auto będzie można obejrzeć w Muzeum Porsche. Więcej informacji na temat narodzin projektu 911 Dakar, a także relacje z pierwszych jazd tym autem znajdziecie w Classicauto nr 197.
PORSCHE 911 DAKAR @PORSCHE
PORSCHE 911 DAKAR @PORSCHE