Ferrari Elettrica

Zapowiedź
Ferrari Elettrica - pierwszy elektryk z Maranello
Piekło wkrótce zamarznie! Coraz bliżej premiery elektrycznego Ferrari. Włosi zdradzają najważniejsze szczegóły projektu, który zapowiada się naprawdę interesująco. Jednak najbardziej, szokuje jak zareagowała giełda!
Ferrari Elettrica - Premiera juz w 2026
Ferrari Elettrica, pierwszy samochód elektryczny w historii marki, zadebiutuje w 2026 roku. Dane pokazują jasno, że Ferrari nie zamierza wchodzić w wyścig zbrojeń z chińską konkurencją. W przypadku samochodów elektrycznych moc przestała być problemem, dlatego Włosi nie stworzą „najmocniejszego auta na rynku”. Możemy jednak spodziewać się, że Elettrica będzie jednym z najlepszych elektryków pod względem trakcji i dynamiki prowadzenia – dokładnie tak, jak przystało na Maranello.

Ferrari Elettrica
Ferrari Elettrica - Duża bateria i wystarczająca moc
Pod nadwoziem czterodrzwiowego coupe (tak, to pierwszy sedan w historii Ferrari) kryje się akumulator o pojemności 122 kWh oraz cztery silniki elektryczne, które razem generują 1000 KM. Dwa z nich napędzają tylną oś (po 422 KM każdy), a dwa pozostałe – przednią (po 143 KM). Co ciekawe, Ferrari pozwala całkowicie odłączyć napęd przedni, aby zachować klasyczne, „tylnonapędowe” wrażenia z jazdy.
Elettrica otrzyma również system czterech skrętnych kół, z niezależnym sterowaniem każdego z nich, oraz zawieszenie FAST z 48-woltowym zasilaniem – rozwiązanie znane już z Purosangue.
Przyspieszenie do setki? 2,5 sekundy. Prędkość maksymalna? 309 km/h – wartości, które idealnie wpisują się w legendę Maranello.
Elettrica otrzyma również system czterech skrętnych kół, z niezależnym sterowaniem każdego z nich, oraz zawieszenie FAST z 48-woltowym zasilaniem – rozwiązanie znane już z Purosangue.
Przyspieszenie do setki? 2,5 sekundy. Prędkość maksymalna? 309 km/h – wartości, które idealnie wpisują się w legendę Maranello.

Ferrari Elettrica
Ferrari Elettrica to topowy elektyrk
Waga nowego Ferrari jest wysoka – 2300 kilogramów – ale marka tłumaczy to zaawansowaną konstrukcją nowej platformy i niskim środkiem ciężkości. Dla porównania, Purosangue waży podobnie. Rozkład mas 47:53 ma zapewnić neutralne prowadzenie, a rozstaw osi 2,96 m gwarantuje przestrzeń i stabilność przy dużych prędkościach.
Dzięki architekturze 800 V ładowanie będzie szybkie, a bateria ma zapewniać zasięg 530 km. Prawdopodobnie będzie to najbardziej wydajne i ekonomiczne Ferrari w historii, choć kto by się tym przejmował – przecież liczą się emocje, a nie liczby.
Dzięki architekturze 800 V ładowanie będzie szybkie, a bateria ma zapewniać zasięg 530 km. Prawdopodobnie będzie to najbardziej wydajne i ekonomiczne Ferrari w historii, choć kto by się tym przejmował – przecież liczą się emocje, a nie liczby.

Ferrari Elettrica
Dzwięk bez udawania
Ferrari zapowiada, że nie będzie udawać silnika spalinowego. Zamiast tego wykorzysta naturalny dźwięk pracy silników elektrycznych, wzmacniany akustycznie przez kanały i czujniki drgań – rozwiązanie podobne do tego, które stosuje Porsche. Moim zdaniem to najlepsze podejście, bo po prostu jest autentyczne.

Ferrari Elettrica
Jak zareagował rynek?
Po zapowiedzi Ferrari Elettrica cena akcji marki gwałtownie spadła. Z jednej strony dziwi mnie ta histeria – Ferrari nie rezygnuje przecież z samochodów spalinowych, a nowy model ma być jedynie uzupełnieniem gamy. Czy to posunięcie okaże się słuszne, zweryfikuje dopiero sprzedaż.
A jeśli ktoś z was interesuje się giełdą – to może być dobry moment, by kupić akcje producenta z Maranello. Nie wydaje mi się, by była to sytuacja trwała, zwłaszcza w przypadku tak legendarnej marki.
A jeśli ktoś z was interesuje się giełdą – to może być dobry moment, by kupić akcje producenta z Maranello. Nie wydaje mi się, by była to sytuacja trwała, zwłaszcza w przypadku tak legendarnej marki.
