911 w wersji dla purystów – Porsche odświeża Carrerę T
Gama Porsche 911 w najnowszej odsłonie 992.2 powiększyła się właśnie o dwa odświeżone warianty Carrery T, w tym po raz pierwszy o wersję kabriolet. Auta można już zamawiać w cenie od 708 tys. zł.
Porsche 911 carrera T @Porsche
Porsche 911 przeszło w tym roku kurację odmładzającą, kwestią czasu więc było, że obejmie ona również wariant T pozycjonowany pomiędzy podstawową Carrerą a odmianą Carrerra S. Zgodnie z filozofią "koncentrowania się na tym, co najważniejsze" nowa odsłona Carrery T standardowo wyposażona jest w manualną, 6-biegową skrzynię, skrętną tylną oś, a dzięki sprytnym zabiegom odchudzającym (np. lżejsze szyby, mniej mat wygłuszających) jest lżejsza aż o 42 kg w porównaniu ze „zwykłą” Carrerą. Po raz pierwszy w historii modelu wersję T można zamówić też z nadwoziem cabrio. Cech szczególnych nowa Carrera T ma jednak znacznie więcej.
PORSCHE 911 CARRERA T @PORSCHE
PORSCHE 911 CARRERA T @PORSCHE
Porsche Carrera T – solidna moc
Sercem tego wariantu jest znany z Carrery 3-litrowy, 6-cylindrowy bokser z podwójnym turbodoładowaniem rozwijający moc 394 KM i moment 450 Nm, które trafiają na tylne koła za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni manualnej. Porsche obiecuje, że układ jezdny zestrojono pod kątem jeszcze lepszych osiągów i precyzji prowadzenia. Seryjny pakiet Sport Chrono, adaptacyjne zawieszenie PASM ze zmniejszonym o 10 mm prześwitem, tylna oś skrętna oraz bardziej bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego mają zapewniać doskonałą relację na linii kierowca-auto i dostarczać więcej przyjemności za kierownicą, a zmodyfikowany układ hamulcowy z 350-milimetrowymi tarczami z przodu z 6-tłoczkowymi zaciskami, łatwiejsze utrzymanie kontroli nad samochodem. Standardem są polerowane maszynowo obręcze kół lekkich stopów z oponami w rozmiarze 245/35 ZR20 z przodu i 305/30 ZR21 z tyłu.
PORSCHE 911 CARRERA T @PORSCHE
Nowe Porsche 911 Carrera T Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 s (kabriolet: 4,7 s), a jego prędkość maksymalna wynosi 295 km/h (kabriolet: 293 km/h). Oznacza to, że mimo mniejszej masy wersja T jest o 0,6 s wolniejsza od "zwykłej" Carrery, która sprint do setki zalicza w 3,9 s, ale ma skrzynię PDK. To chyba niska cena za frajdę, jaką daje zabawa ręczną przekładnią w Porsche.
PORSCHE 911 CARRERA T @PORSCHE
Porsche Carrera T – klasa na pierwszy rzut oka
Styliści Porsche zadbali o detale wyraźnie odróżniające Carrerę T od innych wariantów 911. W nadwoziu są to m.in. aerodynamicznie zoptymalizowana krawędź spojlera z 911 Carrera GTS, naklejka ze schematem skrzyni biegów na bocznych szybach oraz utrzymane w szarej tonacji Vanadium Grey i Vanadium Grey Metallic oznaczenia modelu z tyłu i wstawki na grillu i lusterkach zewnętrznych. Do wyboru kilkanaście lakierów nadwozia w tym dodatkowe dostępne w programach Paint to Sample oraz Paint to Sample Plus. W cabrio dach może mieć kolor czarny, czerwony, niebieski lub brązowy.
PORSCHE 911 CARRERA T @PORSCHE
Wnętrze również zostało zaktualizowane w stosunku do poprzednika. Wraz z pakietem Sport Chrono na desce rozdzielczej pojawił się stoper, a uwagę na konsoli środkowej zwraca nowa, skrócona gałka dźwigni zmiany biegów z laminowanego drewna orzechowego. Standardem jest obszyta skórą i podgrzewana kierownica sportowa GT i sportowe fotele z 4-kierunkową regulacją elektryczną i środkowymi panelami z materiału Sport-Tex o charakterystycznym i zarezerwowanym wyłącznie dla Carrery T kraciastym wzorze. W ramach opcji dostępne są siedzenia adaptacyjne z 18-kierunkową regulacją lub lekkie fotele kubełkowe.
Oczywiście Porsche oferuje wiele dodatkowych pakietów stylistycznych i wyposażeniowych pozwalających na pełną indywidualizację każdego egzemplarza. Wersję 911 Carrera T wyceniono na minimum 708 tys. zł. Za Cabrio trzeba zapłacić co najmniej 776 tys. zł.
Porsche 911 T @Porsche
Pierwsze Porsche 911 T produkowane było od 1968 do 1973 r. Ponownie w ofercie wersja T pojawiła się dopiero w roku 2017.
PORSCHE 911 CARRERA T @PORSCHE
PORSCHE 911 CARRERA T @PORSCHE
PORSCHE 911 CARRERA T @PORSCHE
PORSCHE 911 CARRERA T @PORSCHE
PORSCHE 911 CARRERA T @PORSCHE